وبلاگ

روش ها نگهداری و مراقبت از کتونی

مراقبت از کتونی

مراقبت از کتونی نقش مهمی در سلامت پا دارد و می تواند عمر کتونی را افزایش دهد. برخی از افراد تنها بر اساس راحتی کفش یا کتونی را انتخاب می کنند. برخی از افراد ترجیح می دهند تنها برای ورزش و پیاده روی از کتونی استفاده کنند.

مراقبت از کتونی

در صورتی که از کتونی استفاده می کنید که بند دار است. بندها آن را نه زیاد سفت ببندید و نه زیاد شل البته برخی افراد بندها کتونی را همان ابتدا محکم می بندند تا با هر بار پوشیدن و درآوردن کتونی مجبور به باز و بسته کردن بند نشوید. اما توجه داشته باشید که این کار به خود کتونی آسیب زیادی وارد می کند. بهترین حالت آن است که هر بار برای پوشیدن کتانی بند ها باز و بسته کنید.
ضمن اینکه شستن و اتو کردن بند ها کمک زیادی به تمیز و نو ماندن ظاهر کتونی می کند. از یک کتونی به طور مداوم استفاده نکنید چون سبب می شود زودتر فرسوده شود به همین دلیل باید در این بین از دیگر کفش و کتونی ها که دارید استفاده کنید.

مراقبت از کتونی

تمیز کردن کتونی

سعی کنید کتونی هایتان را حداکثر دو هفته یک بار و حداقل یک ماه یکبار بشویید. برای شستشو روش ها مختلفی وجود دارد می توانید از شامپو فرش یا خمیر دندان استفاده کنید. مقداری خمیر دندان روی پارچه تمیز بزنید و با حرکت دست به صورت دایره وار روی کتونی را تمیز کنید و در آخر با یک پارچه مرطوب کل کتونی را بکشید. حتما بعد از چندین بار استفاده از کتونی یک سری خراش و کثیفی روی آن ظاهر می شود. لبه ها کتونی به دلیل اینکه پایین ترین قسمت آن هستند بیشتر از بقیه نقاط کثیف می شوند.

مطالب پیشنهادی
اصول ست کردن ونس با لباس

مراقبت از کتونی

باورهای غلط

برخی از افراد بر این باور هستند که خرید کتونی اصل کافی است. اما به این صورت نیست علاوه بر انتخاب یک کتونی با ویژگی ها خوب باید در نگهداری و مراقبت از کتونی هم اطلاعات کاملی داشته باشید. حتما می دانید که پا به عنوان قلب دوم انسان معروف است و حفاظت از آن نقش مهمی در حفظ سلامت اندام ها دیگر بدن ایفا می کند.

نکات کلیدی برای نگهداری از کتونی

اولین قدم برای مراقبت از کتونی شستن و تمیز کردن درست کتونی است. هر کتونی وابسته به جنسی که دارد باید تمیز و شسته شود تا به کتونی آسیب وارد نکنید. به طور مثال می توانید کتونی نخی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

اگر کتونی کثیف یا گلی شد قبل از اینکه در جا کفشی قرار دهید باید این کثیفی ها را با آب یا مواد پاک کننده از سطح کتونی پاک کنید. چرا که اگر کتونی را با کثیفی که دارد در جا کفشی قرار دهید این کثیفی ها بر روی کتونی خشک می شود و پاک کردن آن کار سختی می شود.

برای خشک شدن کتونی نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. چرا که گرما زیاد ممکن است چسب بین لایه ها را از بین ببرد.

نکته ی دیگری که باید در ارتباط با مراقبت از کتونی مد نظر داشته باشید. این است که کتونی را در زیر اجسام سنگین قرار ندهید و مراقب باشید که جعبه یا اجسام سنگین روی کفش قرار نگیرد. این امر سبب می شود تا لایه های فوم داخل کفش دچار مشکل شوند و انعطاف و کارایی کتونی کاهش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی
نکات خرید کتونی راحتی

مراقبت از کتونی

نتیجه گیری

مراقبت از کتونی موارد مختلف و متفاوتی را شامل می شود. ایران کانورس سعی کرده در این متن به روش ها مختلف برای نگهداری از کتونی بپردازد. رعایت این نکات سبب می شود کارایی کتونی افزایش پیدا کند و نیز طول عمر کتونی بیشتر می شود و همواره از ظاهر تمیز و زیبایی آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *