وبلاگ

انتخاب کتونی پیاده روی

کتونی پیاده روی

امروزه با داشتن زندگی مدرن و شهری کمترین حالت فعالیت و ورزشی که می توانید داشته باشید پیاده روی است. برای پیاده روی باید از کتونی مناسب استفاده کرد. چرا که باید در هنگام پیاده روی احساس راحتی و آرامش داشته باشید. کتونی پیاده روی لازم است که راحت و سبک باشد و به هیچ قسمت از پای شما آسیب وارد نکند.

ویژگی ها کتونی پیاده روی

دقت داشته باشید که کتونی پیاده روی ویژگی ها مختلفی دارد که دانستن آن ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

پای خود را بشناسید

در اولین اقدام باید به پای خود توجه کنید و ویژگی ها آن را بشناسید پای افراد شکل و فرم ها متفاوتی دارد. البته که پا در اندازه پنجه ، طول و شکل کف و… تفاوت دارد. به اضافه اینکه بعضی از پاها دچار ناهنجاری کف پا صاف یا گودی بیش از اندازه می باشند. بنابراین توضیحات باید کتونی مناسب با ویژگی ها پای خود تهیه کنید.

سایز

سایز انواع کتونی در برندها مختلف مانند کانورس ،ونس ، نایک ،آدیداس متفاوت است. در واقع سایز پای شما تغییر نمی کند اما فرم آن دچار تغییر می شود. پس برای پیاده روی کتونی مناسب را تهیه نمایید.

دویدن یا پیاده روی

کتونی مخصوص دویدن انعطاف پذیرتر و یک بالشتک اضافی در زیره کفش برای کنترل فشار حاصل از دویدن دارند. در حالی که کتونی پیاده روی اینطور نیست و جنس سفت تری دارد. اگر به پیاده روی و دویدن علاقه دارید توصیه می کنم برای هر کدام یک جفت کتونی جداگانه تهیه کنید.

زمان خرید

زمان خرید کتونی را به پایان روز یا عصر بندازید به این دلیل که در طول روز پا متورم است. همچنین پاها هنگام دویدن یا راه رفتن منبسط می شوند به همین دلیل ممکن است سایز اشتباه خریداری کنید.

مطالب پیشنهادی
بررسی تفاوت کفش با کتونی
کتونی جا باز می کند

هیچ امیدی به جا باز کردن یا برعکس کیپ شدن کتونی به پا نداشته باشید. برای کتونی پیاده روی باید در همان زمان خرید احساس راحتی کنید در فروشگاه راه بروید و از راحتی و متناسب بودن آن مطمئن شوید.

استاندارد

اینکه کتونی سایز باشد یک استاندارد وجود دارد. بین انگشتان شست تا جلوی کتونی نباید بیش از 2 سانتی متر باشد. پا در زمان قرار گرفتن در کتونی پیاده روی باید قادر باشد تمام انگشتان را تکان دهد. به علاوه باید اندازه پاشنه کتونی باید کاملاً متناسب باشد. به هیچ وجه نباید در پیاده روی پاشنه کتونی لغزش داشته باشد.

عمر مفید

هر کتونی عمر مفید و مشخصی دارد و به اندازه معینی می توان از آن استفاده کرد. در این مورد چند عامل تاثیرگذار وجود دارد و با توجه به این موارد باید به فکر عوض کردن کتونی باشید.

کتونی پیاده روی

اجزاء کتونی

طوق

طوق کتونی در واقع یک بالشتک است که از مچ پا محافظت می کند.

رویه کتونی

رویه کتونی وظیفه محافظت از روی پا و در عین حال کتونی را در پا محکم نگه می دارد. به طور معمول این قسمت از چرم ،مش یا مواد مصنوعی ساخته می شود. کتونی مناسب پیاده روی باید دارای رویه مشبک باشد که امکان گردش هوا را در کتونی فراهم کند.

کفی

بالشتک موجود در کف کتونی که پاشنه و قوس پا را پشتیبانی می کند. کفی متحرک را می توان برای شست شو خارج کرد.

زیره

زیره که با زمین در تماس است. شیارها و عاج ها زیره برای راحتی در راه رفتن و حفظ تعادل موثر است.

کتونی پیاده روی

نکاتی برای افزایش طول عمر کتونی پیاده روی

کتونی پیاده روی خود را از کتونی که در باشگاه و در هنگام ورزش بدنسازی استفاده می کنید مجزا کنید. حتی بهتر است کتونی پیاده روی را هر روز نپوشید. پوشیدن هر روز کتونی پیاده روی سبب ساییدگی کتونی می شود. چرا که بیشتر در معرض رطوبت و باکتری ها پا قرار می گیرد که همین امر کتونی را زودتر پوسیده می کند.

مطالب پیشنهادی
نکات مهم در خرید کتونی

کتونی پیاده روی خود را بعد از هر مرتبه پوشیدن در فضای باز قرار دهید تا خشک شود. بعد از هر پیاده روی طولانی همانگونه که بدن شما عرق می کند پاها نیز عرق می کند. در نهایت کتونی را در محیط باز بگذارید تا خشک شود حتما کفی آن را خارج کنید تا هوا در آن جریان داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید کتونی پیاده روی خود را بشویید از صابون ملایم و آب سرد استفاده کنید تا چسب کفش از بین نرود. برای خشک کردن کتونی بهتر است در فضای باز قرار گیرد تا اینکه در خشک کن بگذارید. از گرما دادن به کتونی خودداری کنید چرا که این کار سبب خرابی سریع چسب می شود.

کفی کتونی قیمت بالایی ندارد برای بهداشت و راحتی بیشتر پا مرتب آن را تعویض کنید.

برنامه ریزی کنید که هر سه ماه یا شش ماه بتوانید کتونی خود را تعویض کنید.

جمع بندی

کتونی نقش موثری در تعیین کیفیت ورزش هوازی یا بی هوازی دارند. برای همین انتخاب کتونی پیاده روی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. در زمان خرید کتونی باید بدانید که براساس فرم و اندازه پا خریداری کنید تا به پا آسیب نرسد. با رعایت نکاتی که در این متن گفته شد با مراجعه به فروشگاه ایران کانورس می توانید کتونی مورد علاقه و البته استانداردی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *